Summer Body Sprint_ afvaltips Banner

Summer Body Sprint: afvaltips + sportkleding!

Summer Body Sprint_ afvaltips Banner

En toen was het alweer mei…durf jij met 100% zekerheid te zeggen dat jij zomerproef bent? Nope, wij niet (are we ever?). Maar hulp is onderweg!

5 “easy” afvaltips

Wij hebben 5 “makkelijke” afvaltips die je een eind op weg helpen, zonder dat jij 24/7 in de gym hoeft door te brengen. Iedereen denkt altijd dat je véél minder moet eten (lees: uithongeren/low carb) en meer moet gaan sporten. Maar de echte change zit in hele kleine dingen die jij vanaf NU al kunt toepassen.

bikini vakantie items

Tip 1 – Water, water en…

…water! Drink 2 tot 3 liter water per dag! Veel? Nahh…niet als jij je watertje opfleurt met citroen, limoen, komkommer, gember, munt, aardbeien, kiwi (de lijst is eindeloos). Ongeveer 70% van de bevolking drinkt onvoldoende water. Het gevolg? Extra (onnodige) honger en geen afvoer van afvalstoffen uit je lichaam.

Afvaltips: water drinken

Wie zegt dat water drinken een straf is?!

Extra tip: voel jij soms opgeblazen na het eten? Drink dat water met gember of thee met gember om van het gevoel af te komen. OF, voor instant results: neem een shotje appelazijn.

Afvaltip 2 – Goodbye, sugar! 

We weten allemaal dat we minder moeten snoepen, maar dat is verrekte moeilijk. We know. MAAR: de meest effectieve manier om van die kilo’s af te komen is om suiker te laten staan. Vervang frisdrank door je lekkere watertje van hierboven, eet liever een stukje fruit of pure chocola i.p.v. gebakjes en probeer suiker in je thee of koffie te minderen.

Afvaltip 2: suiker laten staan

Fun fact: suiker werkt als een verslaving. Je smaakpalet verandert naarmate je mindert.

P.S. Pas op voor doodnormale producten die toegevoegde (en onnodige) suikers hebben, zoals yoghurt, ketchup, sinaasappelsap en zelfs hummus! Tijd om labels te leren lezen en te kiezen voor de ‘betere’ optie?

Tip 3 – Sweet dreams.

Een goede nachtrust is veel belangrijker dan je uitsloven in de sportschool. Je lichaam neemt in de 7 tot 9 uur slaap de tijd om alles te herstellen in je lijf. En terwijl je slaapt, wordt er ook nog eens vet verbrand. Slaap je een nachtje wat slechter? Dan heeft dit gevolgen voor je hongerhormoon en eet je de dag erna veel meer (vaak ongezonder).Afvaltip: slapen

Extra tip: ga compleet relaxt naar bed. Drink een kopje thee voor het slapengaan en schakel al je schermen 30 min van te voren uit. Get sleepy!

Tip 4 – 0% alcohol?

De sociale druk is enorm – we know! Maar laat die borrel zoveel mogelijk staan (at least tot je vakantie), want een lekker borreltje bevat naast extra calorieën ook suiker. Oh, en de druppel? De kwaliteit van je slaap gaat achteruit en de dag erna heb jij extra veel honger + cravings naar ongezond eten. Maar…als we dan toch moeten kiezen: ga voor ‘doorzichtige’ drankjes zoals gin, vodka, rum, Martini of witte wijn.

Afvaltip 4: alcohol

En vergeet tip nummer 1 niet in de tussentijd! :)

Tip 5 – Benenwagen hier, fiets daar

En dan…komen wij pas aan bij beweging. Begin klein en laat de auto/ov voor wat het is en stap op de fiets of ga een stukje lopen. Deze kleine beetjes helpen echt. Ook kan een wandeling je stressniveau naar beneden halen en dat is weer bevorderend voor je weightloss journey.Afvaltip 5: bewegen

Dus…laatste sprintje naar je summer body dan maar? 

Workout motivatie: 

Ook hebben wij hier een overzichtje van de leukste sport sales op een rijtje gezet! 

0/250

Vul a.u.b. geen persoonlijke informatie in.

Ben jij tevreden met dit artikel?

  • Zeer ontevreden

    Het spijt ons om te horen dat je zeer ontevreden bent! Hoe kunnen we jouw ervaring verbeteren?
  • Ontevreden

    Het spijt ons om te horen dat je ontevreden bent! Hoe kunnen we jouw ervaring verbeteren?
  • Neutraal

    Het spjit ons om te horen dat je niet echt tevreden of ontevreden bent. Hoe kunnen we jouw ervaring verbeteren?
  • Tevreden

    We zijn happy om te horen dat je tevreden bent! Hoe kunnen we jouw ervaring verbeteren?
  • Zeer tevreden

    We zijn happy om te horen dat je erg tevreden bent! Dank je! Zou je ons kunnen vertellen waarom?

Mis geen enkele aanbieding meer door onze Nieuwsbrief !

- Als eerste de beste deals direct in je inbox
- Tot 7 keer per week
- Elk moment opzegbaar

Door je aan te melden, bevestig je dat je het privacy policy hebt gelezen en je accepteert de toestemming om deals van us per email te ontvangen. (meer informatie over onze nieuwsbrief en analyses here).

Aanmelden
meer ontdekken
»